Showing posts with label nasi ayam. Show all posts
Showing posts with label nasi ayam. Show all posts

Tuesday, July 23, 2013

Dapur Kecilku : Nasi Ayam Penyet

Assalamualaikum..
hai si cantik sekalian alam..
salam Ramadhan yg ke 14..
Alhamdulillah dah 2 minggu kita berpuasa..

arini jugak merupakan hari jadi mak sy yg tercinta..
Selamat Hari Jadi MAK..!!
semoga mak dipanjangkan umur, dimurahkan rezeki dan diberikan kesihatan yg baik..
aminnn..

dan..tiba2 keinginan nak buat sendiri nasi ayam penyet semakin membuak2..haha
dah lama sangat pendamkan hasrat, at last terhasillah nasi ayam penyet (NAP) versi puan aisyah..hii

sy mula berjinak2 dengan NAP nie masa belajar di UTM Skudai..
kawan2lah yg mula kenalkan..kalau tak,memang ketinggalan zaman lah jawabnya..haha
diorang selalu ajak makan di Nasi Ayam Penyet Pinang..area Taman U kot..
seriously kat situ mmg sedap tapi yg tahannya sambal dia sangat pedassss...
masa konvo 2010 kitorg gather kat situ..mengimbau kenangan~
wahhh rinduuu..

erm oklah..tak dapat makan NAP JB, NAP Teluk Kemang pun jadik..ahax
jom tengok hasilnya..

nasi putih + ayam penyet + tempe goreng + ulam2an + sambal belacan + sup (takde dlm gmbr)

mak sy tlg masak nasi + buat sambal + masak sup..
sy pulak perap ayam + goreng ayam + goreng tempe je..hahaha
anak yg sangat rajin >_<

inspirasi resipi dari : PotretKasih

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...