Showing posts with label garland. Show all posts
Showing posts with label garland. Show all posts

Saturday, April 20, 2013

Review Kahwin #7 : Meja Hadiah

Assalamualaikum..
hai dear b2b yg sibuk dgn persiapan kawen..
blogger dan silent reader..

arini sy nak review meja kahwin pulak..
simple je pun..
takde yg menarik sgt, tapi nak review jugak..hii

ok jom start review..

before : gmbr diambil awal pagi sebelum majlis..juz dihiasi belon dan garland (pernah cite kat sini)..

Sunday, January 13, 2013

DIY #4 : Garland Terima Kasih

Assalamualaikum..
hello readers n b2b!!
salam hujung minggu >_<

arini sy nak update 3 entri sekaligus..
haha..bz sgt dengan projek DIY yang tak habis²..
kejap je dah tinggal 55 hari je lagi..
huhuhu..

ok, entri kali sy nak kongsi tentang "garland"..
garland ni dlm BI tapi dlm BM nye tak pasti nak panggil apa..
kalungan kot..hihi (translate bulat² dr google nie)
apa² la yea janji korang fhm..ahax

ok, contoh garland camnie..

sumber : encik google

kebiasaan yg sy tengok, ramai b2b gunakan doyleys (betul ke ejaan tah)
dan selalunya dorg gunakan untuk hias meja buku tetamu-GB
kalau ada yang perasan la..

garland yg sy buat pulak dari kertas warna je..
simple!!
print, laminate n cut!! senang je kan..
tapi kalau yg rajin nak tampal pulak atas doyleys tu, depends la >_<
macam² cara kita boleh buat..hihi
ikut kreativiti masing² la kan..

nak tengok garland sy yg dah siap??
ok, ni diaaa..

simple je kan..
senang pun senang..hihi

ok, cara nak buat :
1. design border + huruf² yang berkenaan..contohnya TERIMA KASIH
2. print atas kertas warna / ikut suka hati korang..
3. laminate supaya tak mudah berkedut..
(kalau tak laminate pun takpe, tapi guna kad cz keras sikit)
4. gunting ikut design border tu kemas²..
5. tebuk 2 lubang supaya huruf² tu nampak center..
6. gantung/ikatkan pada reben/benang atau apa² bahan lain..
7. siap!!!

*sy gunakan sepit baju comel sebagai hiasan dan 
sy gamkan di tengah² reben supaya ianya(kertas) tak bergerak..

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...