Showing posts with label Ramadhan. Show all posts
Showing posts with label Ramadhan. Show all posts

Wednesday, August 07, 2013

Iftar @Ilham Resort PD

Assalamualaikum..
hai sweetie sekalian alam..

sampai sudah kita ke penghujung Ramadhan..
Syawal dah nak tiba dah..hii
yeayyy raya dgn IH tahun nie >_<
ops tergedik pulak..hiks

oklah, entri nie juz nak kongsikan kenangan beriftar bersama kwn2 lama masa sekolah rendah {1992-1997}..
iftar nie pada 3 Ogos 2013 di Ilham Resort PD..
lama jugak tak jumpa dorg nie..
plan punya plan, at last berhasil..
sy yg arrangekan semuanya..maka dapatlah berkumpul seramai 8 org..
sikit je?? jadiklah kan daripada takde..hii
lagipun bukan senang nak berkumpul, masing2 dah bekeluarga kan..
pepun tetap happening..
kongsi cerita masing2 dan imbau kenangan lama..best!!

jom jenguk2 kat bawah nie..

antara menu yg ada..kami berbuka tak makan nasik..
so perut boleh muat macam2 makanan..haha

Zakat Fitrah

Assalamualaikum..
salam Ramadhan 28 yea semua..

IH dah pun bayar zakat fitrah utk kami berdua..
sebelum nie, abg yg bayarkan zakat..tapi tahun nie IH bayarkan..
sy dah menjadi tanggungan IH :)

di sini sy kongsikan waktu untuk membayar zakat fitrah..

Waktu bayar Zakat Fitrah

Waktu Yang Dibolehkan iaitu dari awal Ramadhan sehingga hari akhir Bulan Ramadhan.
Waktu Wajib iaitu selepas terbenam matahari pada akhir Ramadhan.
Waktu Afdhal iaitu selepas sembahyang subuh pada hari akhir Ramadhan sehingga sebelum mengerjakan sembahyang Raya Aidil Fitri.
Waktu Makruh iaitu selepas sembahyang Hari Raya Aidil Fitri sehingga tibanya waktu Maghrib (iaitu sebelum terbenam matahari).
Waktu Haram iaitu selepas terbenam matahari pada Hari Raya Aidil Fitri.

Tuesday, July 09, 2013

Salam Ramadhan!

Assalamualaikum..
buat semua umat Islam, Selamat menyambut bulan Ramadhan al Mubarak..
marilah tingkatkan amalan kita di bulan mulia ini..
Selamat berpuasa!


*puasa pertama bersama IH..excited okeh..hii
Published with Blogger-droid v2.0.10

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...